Tisdag 24 Mars 13.45

2009-03-24 @ 14:00:55
Puss!

Sitter i datasalen och har Franska just nu. Vilket är skit kul. NOT! -.-' Vill inte, vill inte, vill inte säger jag bara ! Men sen när jag slutar blir det gymmet med brudarna i alla fall (y) Kul, kul. Och den här gåren vet vi alla fall hur man annvänder alla grejer för Kirre var gullig och kom och visade oss förra gången. En grej kan jag säga att vi gjorde jävligt fel med. Fast jag kommer typ svältja ihjäl för jag har inte nog med pengar och köpa mat tror jag. Fast det finns nog inte mat hemma heller för jag har inte varit hemma på ett tag så det är vell ingen som har handlat. Fan ingen som handlar hemma förutom jag ju. Men så länge som jag inte ska hem och äta så skiter jag i ifall det finns mat eller inte. Kärringa får vell svälta ihjäl ellre leva på typ knäckebröd eller något liknande om hon vill.
Och sen kan jag säga att jag är jävligt trött på vissa personer som ska ta åt sig allt hela tiden och sen börja kaxa om det. Liksom vad fan är det och bry sig om egentligen ifall det nu skulle vara så att hon menade er? Och nu vet jag att ni kommre sitta och läsa det här och bli skit förbannade för att jag skriver så på min blogg och komma till mig och kaxa och tro att ni är så jävla bäst men det skiter jag i. Fatta att ni inte är så jävla bra som ni tror så bara lägg ner. Ingen är bättre än någon annan. Ingen har högre status än någon annan fatta?! Det är bara vissa personer som kanske inte vill ellre inte behöver synas och höras hela tiden. Och ja, det finns personer som inte gillar varandra och personer som gillar varandra. Och det finns dom som uttrycker sig om det också. Man kanske snackar skit om folk, skriver skit om folk men för det behöver man inte få världens damp. Inse att alla inte gillar er! Inse att folk snackar skit om er. Och ja, jag vet att det finns folk som snackar skit om mig men det spelar inte mig någon roll. För jag tar inte åt mig minsta lilla som folk säger. Fatta hur jävla mycket jag skulle kunna ha kaxat mot er ifall jag vill för jag vet vad ni har sagt. Men jag tar inte åt mig minsta lilla så därför bryr jag mig inte och börjar inte kaxa! Aja, nu har jag skrivit det här på min blogg. Och jag vet att ni kommer komma och kaxa med mig ifall ni läser det här men jag kommer stå för allt jag skrivit för jag är inte rädd för någon av er.

/Annah

Kommentarer
Postat av: idis (;

annah goes kung! det är ingen som är rädda för dom, dom TROR dom är nåt. men dom är inte värda mer än nån annan. så, dom är bara omogna när dom snackar skit. så varför kan inte vi göra det? ^o) dom är inte normala, och jag står verkligen för det jag säger, men jag menade inte dom? men dom troe de, och dom får tro vad dom vill. bryr mig ett piss om dom.... <3

2009-03-24 @ 14:13:28
URL: http://idaeskilsson.devote.se
Postat av: therese

Jag citerar: "Man kanske snackar skit om folk, skriver skit om folk men för det behöver man inte få världens damp." För det första så kan man inte "få världens damp". Damp är ett funktionshinder som man föds med, inget man kan "få". Lär er det innan ni uttalar er.

Och för det andra så är det självklart att man vill försvara sig om man känner sig påhoppad av något en annan person skrivit. Det är jag övertygad om att även ni skulle göra. Och om ni inte har ryggraden att säga det till personen öga mot öga så skulle det snackas och en o annan rad skulle hamna på internet, precis som i detta fall.

Jag föreslår att alla inblandade parter tar sig ett snack om det här ENSKILT. Och att inte vi andra lägger oss i (precis som du o jag gör just nu Anna)

För ingen mår bra av skitsnack, ingen.

Sen så har jag en fråga till Ida: Vem bestämmer vad som är normalt? :)

2009-03-24 @ 16:01:50
URL: http://therrorrese.blogg.se/
Postat av: Maja

Okej jag kan citera Ida: "alla i den här jävla hålan tror att dom är ngt bara föra att dom åker snowboard" Hur kan hon mena att jag inte ska tro att hon talar till bl.a mig? Jag både bor "i den här jävla hålan" och åker snowboard. Så det är klart att jag säger vad jag tycker. Och om nu Ida "Verkligen står för det hon säger" så borde hon väl inte radera alla sina blogginlägg samt gå därifrån när Johanna försöker prata med henne. Eller är det kanske det som ni kallar för att "få världens damp"? Hon har själv skrivit att hon inte vill att vi ska sitta och skriva massa skit om henne på bloggen, utan att vi istället ska gå fram och prata med henne . Och vad gör hon? Jo, hon försöker att gå därifrån. Och det var hon som började snacka en massa skit när hon skrev inlägget på sin blogg :)

2009-03-24 @ 16:53:51
URL: http://majabengtsson.blogg.se/
Postat av: Maja

Okej jag kan citera Ida: "alla i den här jävla hålan tror att dom är ngt bara föra att dom åker snowboard" Hur kan hon mena att jag inte ska tro att hon talar till bl.a mig? Jag både bor "i den här jävla hålan" och åker snowboard. Så det är klart att jag säger vad jag tycker. Och om nu Ida "Verkligen står för det hon säger" så borde hon väl inte radera alla sina blogginlägg samt gå därifrån när Johanna försöker prata med henne. Eller är det kanske det som ni kallar för att "få världens damp"? Hon har själv skrivit att hon inte vill att vi ska sitta och skriva massa skit om henne på bloggen, utan att vi istället ska gå fram och prata med henne . Och vad gör hon? Jo, hon försöker att gå därifrån. Och det var hon som började snacka en massa skit när hon skrev inlägget på sin blogg :)

2009-03-24 @ 16:56:54
URL: http://majabengtsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men maja, det är ju jag som är den där kaxiga fjortisen som säger vad ja tycker för att få status du vet :) Men när det kommer till kritan så är det ingen som står för vad dom tycker, jag tror ja ska skaffa en blogg å skriva allt ja igentligen inte vågar säga i verkligenheten :) Fast ja tar nog bort de sen när det är nån som klagar å igentligen inte tar nån skit. Och anna, jag har tyvärr inte nån diagnos så ta gärna bort det där med damp och skriv tjejen som inte tar nån skit :) Puss

2009-03-24 @ 17:15:51
Postat av: Anonym

hahahaha fan va klockrent :)

2009-03-24 @ 17:23:17
Postat av: isak da king

haha klockrent... "Och sen kan jag säga att jag är jävligt trött på vissa personer som ska ta åt sig allt hela tiden och sen börja kaxa om det." vadå ta åt sig :S Ida satt och sa alla "dom" på gården och prata hur dumma "dom" var. Så "dom" gissar inte direkt...

2009-03-24 @ 19:38:21
Postat av: ida

therese: om DOM känner sig ''påhoppade'' vafan för inte jag?



maja: DU skriver som fan till mig i bloggen men vågar INTE prata med mig, utan måste skicka johanna, för att sedan få reda på vad jag sa, moget.



johanna: det sista inlägget var inte om dig. och jag tog bort de för jag vill, och för att jag ångrar det jag skrev, eftersom att alla ska vända sig mot mig...



BTW, på inlägget (där allt började) skrev jag även; ''men ALLA behöver verkligen inte ta åt sig..'' men ni har nog inte förstått det än..

2009-03-24 @ 19:42:40
URL: http://idaeskilsson.devote.se
Postat av: ida

isak: jag sa att jag inte tycker om när dom ska snacka skit, när dom ska gå bakom ryggen, när dom ska kaxa på bloggen men inte irl. BARA johanna vågade. det är fan tufft gjort av henne, visst! jag är så som säger det jag tycker istället för att gå bakom ryggen på en. och sen säger dom att jag är omogen, jaha. ja jag är jäävligt omogen, men hur vi än vrider och vänder så är jag mer mognare än dom flesta som kaxar sådär. :)

2009-03-24 @ 20:14:59
URL: http://idaeskilsson.devote.se
Postat av: Maja

Ida, jag har absolut inte skickat Johanna som ngn jävla slav åt mej för att få veta vad du säger, så jävla intressant är du inte :)

2009-03-24 @ 20:26:41
URL: http://majabengtsson.blogg.se/
Postat av: ida

men när johanna gick därifårn va du direkt på henne och fråga ba: va sa hon? ,så man tolkar det som att du gjorde det. och du är ju inte heller så jävla intressant, när du inte vågar stå öga mot öga med mig ;)

2009-03-24 @ 20:32:44
URL: http://idaeskilsson.devote.se
Postat av: therese

Ida: att du känner dig påhoppad nu får du faktiskt skylla dig själv för, men tanke på att du skrev ett inlägg som upprörde många. och du skrev det på ett sådant provocerande sätt att du visste att folk skulle reagera.

Jag tycker inte att jag är rätt person att ta en diskussion med dig om det här, med tanke på att jag inte åker snowboard och inte tog åt mig av inlägget.

Men om du vill ha en diskussion med mig öga mot öga så mer än gärna :) Jag är inte rädd för att säga mina åsikter, och jag står för dom även när jag står där face to face till skillnad från dig. Time and place? :)

2009-03-24 @ 20:45:25
URL: http://therrorrese.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nu gör jag som Therese och anna och lägger mig i. Även om jag kanske är liiiite delaktig i det. Jag vet att Maja skulle vågat gå fram till ida och säga rakt ut till henne vad hon tycker. Bara att hon kanske inte vill? Har hon någonsin pratat med Ida irl? Har Ida någonsin pratat med Maja irl? Nej, så egentligen är det bådas "fel". Eller kanske mer rätt i det har sammanhanget. Alltså, det inlägget kanske man hade kunnat formulera på annat sätt. Men det är ju idas blogg. Men ändå. Man kan tolka det fel också. Vilket jag kanske gjorde? Men iallafall, jag sa att JAG inte alls tror att dom åker för att vara coola. För det gör dom inte. Jag har åkt snowboard, men inte mycket, men jag gjorde ju det för att jag tyckte det var roligt. Och det är jag ganska övertygad om att du också gjorde Ida. Och det är helt okej för mig om du har lust att strypa någon jävel som bara åker för att vara cool. För det är verkligen inte mitt problem. Men du skrev ju att ALLA som bor här i 'hålan' gör det för att vara coola. Fast å andra sidan skrev du ju tydligen att ALLA inte behövde ta åt sig. Så...Det beror ju helt och hållet på hur man ser på det hela. Och förresten, jag har också hört dig snacka skit om folk, så egentligen ska du inte säga att folk ska sluta snacka skit om dig, och att dom ska våga säga det öga mot öga, när du inte gör det själv. Men helst ska ju ingen snacka skit om någon.



Så allt är egentligen bara dåliga formuleringar & misstolkningar. Allting. Det är inte ens nödvändigt att jag skriver det här. Men nu vill jag inte att någon ska tro att jag är emot någon av er. För det är jag inte. Det är bara att jag ville säga vad jag tycker. Och ja, jag skulle kunna säga detta till dig irl Ida. :)

2009-03-24 @ 20:47:45
URL: http://miccit.blogg.se/
Postat av: ida

men hallå måste jag säga än en gång. jag menade inte en enda jävel i nian, jag har inte sett johanna åka. men jag har hört att hon är bra, jag har aldrig sett maja åka, aldrig sett sanna åka, men alla säger hon är skitbra, och nån mer som känner sig träffad kan ju säga det, för jag menade mest några som gått ur skolan, och ni gör det till sommaren. så det har inte ett piss med er att göra, det är nån på skolan jag syftar på, men ingen i 9an. så ni behöver inte vara så oroliga! om det var nån av er kan jag ju säga det.



och therese? jag har absolut INGENTING emot dig, tycker du är den absolut snällaste tjejen i nian om jag får säga det själv. så okej vi kan väl snacka om de, på torsdag isf, är i trosby imorgon. kom ensam & hämta mig så snackar vi, jag lovar dig! :)

2009-03-24 @ 21:09:54
URL: http://idaeskilsson.devote.se
Postat av: Mikaela

Ida, det där var grymt moget :) Och ja, jag är seriös. :)

2009-03-24 @ 21:24:35
URL: http://miccit.blogg.se/
Postat av: ida

vad var moget?

2009-03-24 @ 21:30:06
URL: http://idaeskilsson.devote.se
Postat av: Mikaela

Att du ställde upp att snacka med Therese så.

2009-03-24 @ 21:31:54
URL: http://miccit.blogg.se/
Postat av: therese

Ida: Great!

Och givetvis kommer jag ensam.

2009-03-24 @ 21:46:23
URL: http://therrorrese.blogg.se/
Postat av: ida

mikaela: jaha xD

therese: mycket bra :)

2009-03-24 @ 22:01:47
URL: http://idaeskilsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback