Tisdag 24 Mars 20.29

2009-03-24 @ 20:48:29
Är för oteknisk för att kunna svara på kommentarer så jag svarar på dom här...


Postat av: therese

Jag citerar: "Man kanske snackar skit om folk, skriver skit om folk men för det behöver man inte få världens damp." För det första så kan man inte "få världens damp". Damp är ett funktionshinder som man föds med, inget man kan "få". Lär er det innan ni uttalar er.
Och för det andra så är det självklart att man vill försvara sig om man känner sig påhoppad av något en annan person skrivit. Det är jag övertygad om att även ni skulle göra. Och om ni inte har ryggraden att säga det till personen öga mot öga så skulle det snackas och en o annan rad skulle hamna på internet, precis som i detta fall.
Jag föreslår att alla inblandade parter tar sig ett snack om det här ENSKILT. Och att inte vi andra lägger oss i (precis som du o jag gör just nu Anna)
För ingen mår bra av skitsnack, ingen.
Sen så har jag en fråga till Ida: Vem bestämmer vad som är normalt? :)

Svar till Therese; Först vill jag ursäkta att jag annvända ordet damp. Inte det rätta ordet att annvända eftersom det som du säger är ett funktionshinder som man föds med. Men jag ändrar aldrig i gamla inlägg men jag skriver nu att jag annvände fel ord som skrev damp. Och sen vill jag säga att visst, man försvarar sig om man känner sig påhoppad. Men Ida skrev att hon inte menade alla och därför borde man ju inte ta åt sig när det inte står något namn? Då måste man ju trots allt tycka så om sig själv för att åt sig det. Ifall någon skriver jävla fjortishora på en blogg och jag tar åt mig då måste jag ju tycka det själv eller ha förståelse för att folk tycker så eller i varje fall något liknande. Så när man tar åt sig utan att det står namn och det står att det som nu skrivits inte handlar om alla har man faktiskt lite sig själv att skylla. Det är i varje fall min åsikt. Och ja, jag tycker också att dom det handlar om borde prata ut. Och visst jag kanske inte direkt är inblandad i just det som det här handlar om men jag skyddar Ida och står på hennes sida. Och sen har jag även hört från folk att det pratats skit om mig av inblandade personer och blir därför ganska irriterad när dom går och tjaffsar för en sådan grej.

Postat av: Maja

Okej jag kan citera Ida: "alla i den här jävla hålan tror att dom är ngt bara föra att dom åker snowboard" Hur kan hon mena att jag inte ska tro att hon talar till bl.a mig? Jag både bor "i den här jävla hålan" och åker snowboard. Så det är klart att jag säger vad jag tycker. Och om nu Ida "Verkligen står för det hon säger" så borde hon väl inte radera alla sina blogginlägg samt gå därifrån när Johanna försöker prata med henne. Eller är det kanske det som ni kallar för att "få världens damp"? Hon har själv skrivit att hon inte vill att vi ska sitta och skriva massa skit om henne på bloggen, utan att vi istället ska gå fram och prata med henne . Och vad gör hon? Jo, hon försöker att gå därifrån. Och det var hon som började snacka en massa skit när hon skrev inlägget på sin blogg :)

Svar till Maja; Jag kan inte direkt skriva så mcket till svar till dig eftersom jag inte vet. Men Ida hade trots allt skrivit att hon inte menade alla sen i slutet av inlägget så därför tycker jag inte att alla som nu "bor i den här jävla hålan och åker snowboard" ska ta åt sig. Och ja, det att hon raderade inläggen det visserligen kanske inte är att stå för det man säger men till slut kan det bli för jobbigt och sitta och se när folk skriver en massa skit på ens blogg.

Postat av: Johanna

Men maja, det är ju jag som är den där kaxiga fjortisen som säger vad ja tycker för att få status du vet :) Men när det kommer till kritan så är det ingen som står för vad dom tycker, jag tror ja ska skaffa en blogg å skriva allt ja igentligen inte vågar säga i verkligenheten :) Fast ja tar nog bort de sen när det är nån som klagar å igentligen inte tar nån skit. Och anna, jag har tyvärr inte nån diagnos så ta gärna bort det där med damp och skriv tjejen som inte tar nån skit :) Puss

Svar till Johanna; Jag har aldrig sagt att du är en kaxig fjortis och jag har inte sagt något om att du säger vad du tycker för att få status. Jag tycker man ska säga det man tycker och jag tycker att det är bra att du gör det men att skälla ut Ida för det hon skrev när det inte står något namn är enligt mig inte att säga vad man tycker utan att kaxa. Och jag har aldrig heller skrivit att du får damp. Jag har aldrig skrivit att något fått damp ens. Jag har bara skrivit att man inte behöver få damp. Det kan du inte säga emot. Och ja. ännu en gång, jag annvände fel ord, jag ber om ursäkt för det. Puss

Postat av: isak da king

haha klockrent... "Och sen kan jag säga att jag är jävligt trött på vissa personer som ska ta åt sig allt hela tiden och sen börja kaxa om det." vadå ta åt sig :S Ida satt och sa alla "dom" på gården och prata hur dumma "dom" var. Så "dom" gissar inte direkt...

Svar till Isak; Kan inte direkt uttrycka mig om det eftersom jag inte riktigt vet.

/Annah


Kommentarer
Postat av: therese

Jag är övertygad att om hur mycket vi än vrider och vänder på det här så kommer det bara bli en oändlig debatt med kommentarer så länge vi stannar på internet. Jag kommer prata med Ida och nöjer mig med det och lägger härmed ner den här försvarsdebatten från min sida. Jag är övertygad om att tjejerna det handlar om i grund o botten faktiskt kan försvara sig själva.

Tack o hej leverpastej

2009-03-24 @ 21:34:11
URL: http://therrorrese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback