Tisdag 24 Mars 20.58

2009-03-24 @ 21:04:58
Postat av: Mikaela

Nu gör jag som Therese och anna och lägger mig i. Även om jag kanske är liiiite delaktig i det. Jag vet att Maja skulle vågat gå fram till ida och säga rakt ut till henne vad hon tycker. Bara att hon kanske inte vill? Har hon någonsin pratat med Ida irl? Har Ida någonsin pratat med Maja irl? Nej, så egentligen är det bådas "fel". Eller kanske mer rätt i det har sammanhanget. Alltså, det inlägget kanske man hade kunnat formulera på annat sätt. Men det är ju idas blogg. Men ändå. Man kan tolka det fel också. Vilket jag kanske gjorde? Men iallafall, jag sa att JAG inte alls tror att dom åker för att vara coola. För det gör dom inte. Jag har åkt snowboard, men inte mycket, men jag gjorde ju det för att jag tyckte det var roligt. Och det är jag ganska övertygad om att du också gjorde Ida. Och det är helt okej för mig om du har lust att strypa någon jävel som bara åker för att vara cool. För det är verkligen inte mitt problem. Men du skrev ju att ALLA som bor här i 'hålan' gör det för att vara coola. Fast å andra sidan skrev du ju tydligen att ALLA inte behövde ta åt sig. Så...Det beror ju helt och hållet på hur man ser på det hela. Och förresten, jag har också hört dig snacka skit om folk, så egentligen ska du inte säga att folk ska sluta snacka skit om dig, och att dom ska våga säga det öga mot öga, när du inte gör det själv. Men helst ska ju ingen snacka skit om någon.

Så allt är egentligen bara dåliga formuleringar & misstolkningar. Allting. Det är inte ens nödvändigt att jag skriver det här. Men nu vill jag inte att någon ska tro att jag är emot någon av er. För det är jag inte. Det är bara att jag ville säga vad jag tycker. Och ja, jag skulle kunna säga detta till dig irl Ida. :)

Svar till Mikaela; Ja som sagt, efter som det stod klart och tydligt att alla inte skulle ta åt sig så är detta mest något som handlar om dåliga formuleringar och misstolkningar när man tänker efter och ja, Ida har snackar skit om folk, jag har snackat skit om folk, Maja har snackat skit om folk, Johanna har snackat skit om folk, alla har snackat skit om folk. Och det är inte så mycket att göra något åt. Alla har gjorde det och alla kommer göra det. Det finns inget att göra å dett. Så detta är egentligen fullkomligt onödigt. Jag ångrar lite att jag skrev det inlägget där jag skrev mina åsikter men jag står fortfarande för allt jag skrivit och jag vågar säga det öga mot öga till den som det nu handlar om men jag tänker inte göra det så länge som personen nu inte frågar om det var om den personen det handlade om för jag anser att det är onödigt att peka ut någon när jag än så länge inte gjort det och trots allt ångrar vissa saker jag skrivit.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bra och proffisionellt svar :) Men alltså tycker vi lika, eller? Att det är misstolkningar o.s.v?

2009-03-24 @ 21:21:18
URL: http://miccit.blogg.se/
Postat av: ida

jag tycker oxå det är misstolkningar, eftersom dom tror det var dom jag syftade på.. och det är liksom lite svårt att syfta på sånna man inte sett åka. allt är en stor misstolkning, jag erkänner att det är NÅN på skolan som går i 0-8 som jag syftar mest på. ingen i nian. å dom andra som jag skrevsom ''alla'' är jääätte många av såna som gått ut, för 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 år sen. när som helst, det är många.

2009-03-24 @ 21:31:59
URL: http://idaeskilsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback