Tisdag 27 Oktober 22.41

2009-10-27 @ 23:07:00
Make a change ?

Ibland kan jag inte låta bli och undra varför det ska vara så förbannat svårt och faktiskt förändra någonting. Allt ska ta sån tid och det ska diskuteras hit och dit och ja, ni förstår? Men måste det verkligen vara så? Alla anser vi att det finns någonting som kräver en förändring, och med tanke på att det finns flera miljarder människor i världen kan man väl inte vara ensam om och tycka så. Jag tillexempel tycker att medias annsikte utåt kräver en radikal förändring. Alltså att modeller faktiskt ska vara MINST normalviktiga. Är undervikt verkligen det enda som ska kunna räknas som vackert? Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt inte att utåtstickande revben är någonting som speciellt många anser vara speciellt snyggt. Finner flickan i spegeln eller flickan framför spegeln som vackrast ?





Personligen kan jag utav tvekan säga flickan i spegeln. Men det finns klart mycket annat som kräver en förändring. Till exempel det faktum att 26000 barn svälter varje dag är något som jag tycker är helt jävla orimiligt. Förstår ärligt talat inte hur en del länder kan lida utav extrem övervikt när vissa till och med svälter ihjäl. Jag var en utav dom som faktiskt var emot det här med att ha fadderbarn i våran klass men med tanke på att allt man får höra om att pengarna oftast går till allt annat och att man får samma teckning flera år irad får mig liksom och undar ifall det verkligen är någon ide och hjälpa till på just detta sätt. Om man ger sig fan på det kan man hjälpa till på helt andra sätt. Det kräver med jobb men det är inte mycket när man tänker efter. Genom att offra en eftermiddag kan man förbättra livet för en människa.

Det finns mycket mer som är i behov av att förändras, helt klart. Men jag orkar inte dra upp allt här och nu så därför tycker jag att det är dags att komma till poängen. Jag tycker att alla rika snobbar som sverige utsett till att få sitta med makten ska ta och lyfta på sina feta arslen och faktiskt göra någonting. Ni kan babbla om hur fruktansvärt allt är här och där dag ut och dag in men inte fan kan ni göra något. Kom till handling någon gång eller ge jobbet till någon som faktiskt lever upp till folks förväntningar. Ibland önskar jag fan att jag var stadsminister själv eftersom att jag antagligen skulle klara av jobbet bättre. Tack och hej leverpastej.

/Annah 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback