Lördag 23 Maj 22.01

2009-05-23 @ 22:33:29
If this was my last day on earth.

Såg på en film igår som hette "Bara en dag". Till och börja med verkade det som universums kassaste film och ja, det kanske den var också. Men den var ganska... djup eller vad man ska säga. Den handlade i alla fall om en kärleksaffär som hade inträffat för 9 år sen. Dom hade träffats i Wien i December och haft vi i dagligt tal kallar "one night stand" men saken var den att det var mer än bara sex för dom. Dom fastnade för varande, kärlek vid första ögonkastet. Så innan dom skiljdes åt bestämde dom sig för att träffas igen i Wien om 6 månader. Men hon dök aldrig upp så han skrev en bok i hopp om att en dag hitta henne. 
Ja, så skulle jag alltså beskriva filmen. Men det var trots allt inte handlngen jag fastande för utan konversationerna mellan dom två. Väldigt djupa grejer sades. Som fick mig att tänka efter lite. Till exempel...
Om idag var min sista dag på jorden vad skulle jag göra och inte göra då ? Jag skulle tillexempel inte slösa bort en massa tid på att sminka mig och fixa håret och allt sånt. Det är insidan som gör en människa älskvärd så dom som bryr sig om mig skulle väl inte tycka sämre om mig bara för att jag inte sminkat mig ? Och jag skulle berätta för alla jag älskar hur mycket jag bryr mig om dom. Jag skulle berätta för Dig hur besviken jag är på dig. Jag skulle inte ignoerara känslorna för honom utan jag skulle berätta för han vad jag känner. Och jag skulle hoppa ut från ett flygplan (med falskär. Flygplansoppning skulle alltså inte vara dödsorsaken), jag skulle äta så mycket jag orkade av allt jag gillar utan att "tänka på vikten"  och pröva en massa nya saker.
Det är alltså saker jag skulle göra om det här var min sista dag på jorden. Men varför gör jag inte det idag även om det inte är min sista dag ? Måste man verkligen vänta till sista minuten med att göra allt. Är det verkligen inte värt att satsa om man inte är säker på att man inte måse ta konsekvernserna av det ?

/Annah

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du skriver så jävla bra inlägg Annah! :D<3

2009-05-24 @ 16:47:56
URL: http://emelierunnelid.devote.se
Postat av: Therese

Intressant ämne! Gav dig lite cred på min blogg angående detta :)

2009-05-24 @ 23:56:31
URL: http://therrorrese.blogg.se/
Postat av: AnnahBjör

Emelie; Tack (:<3



Therese; ska checka (:

2009-05-25 @ 00:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback