Måndag 25 Maj 00.32

2009-05-25 @ 01:01:29
It's the feeling of reaching my goal that makes me feel alive.

Igår skrev jag om hur den där filmen fick mig att tänka tanken att idag skulle vara min sista dag på jorden och vad jag skulle göra och inte göra då. Men filmen gav mig även många fler frågor att fundera lite på. Så jag tänkte dela med mig lite mer utav mina tankar. Fast nu om hur "giriga" vi människor är. Eller ska jag kanske säga hur "giriga" vi människor inte är?
Om man tänker efter så är det trots allt inte ofta vi människor är nöjda med det vi har. I stort sett hela tiden anser vi att det saknas något i våra liv. Men egentligen kanske det inte är girighet detta handlar om. Utan om att vi måste ha drömmar och mål för att utvecklas. Om vi var fullkomligt nöjda med precis allting skulle vi antagligen varken utvecklas som individer eller föra samhället framåt. Om vi redan var nöjda som det var skulle det väl inte finnas någon annledning till att lägga ner tid på det ? Så det att vi människor hela tiden trånar efter mer kanske trots allt ger en positiv effekt på livet. Nu säger jag inte att den som norpar åt sig alla chokladbollarna på Majas kalas är den som gör störst nytta här i världen utan det jag försöker säga är att det inte är fel tråna efter mer. Så länge man kämpar för att nå sina mål och inte lever livet på någon annans bekostnad anser jag bara att det är bra att tråna efter mer. Fast vem vet, kanske även dom där latsvaddarna behövs.
 
/Annah  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback