Onsdag 23 Juni 23.44

2010-06-23 @ 23:57:23
Inga seriösa inlägg på ett tag?

Inte skrivit några utav mina "sriösa inlägg" på ett tag nej men nu kände jag faktiskt för och skriva ett. Har täntk en del på det här med olika raser och invandringen och så. Pappas tjej sökte jobb när hon kom hit och turligt nog fick hon ett jobb! Men först var hon tvungen och börja som praktikant för att kunna bli anställd och hon får en riktigt skitlön. (jag tjänar bättre på mitt sommarjobb) Till en början täntke jag att det kanske är några regler eller något men det visade sig att så var inte fallet. Eller så bara struntar dom i reglerna. En tjej som ännu inte fyllt 18 som utbildade sig inom ett helt annat område och var helt oerfaren fick annställning dirket under hela sommaren och tjänar ungefär dubbelt så mycket medans pappas tjej har utbildning på gymnasie och universitet och har viss erfarenhet. Vart ligger logiken i det ? Kan man inte ge invandrare samma rättigheter som svenska eller ? Nej, usch, jag hatar verkligen människor som inte kan bemöta alla människor som människor. Jag måste erkänna att jag kan se lite snett på invandrare ibland men det är dom som inte försöker anpassa sig till det svenska samhället. Tillexempel dom som kan svenska men ändå går och pratar sitt språk bland en massa folk eller dom som utövar sin religion på allt för ofentliga platser och sånt. Så ja, jag kanske har lite svårt och bemöta alla människor som människor men jag försöker i varje fall.


We're all related to eachother in one way or another.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback