Söndag 7 Novembver 18.18

2010-11-07 @ 18:28:08
Fångad.

N
är jag slutade vara överlevaren vart allt grymt jobbigt. Varje dag blir jobbigare och jobbigare.

Just nu känner jag mig fångad i mitt eget hem. Jag vill helst av allt bara bort härifrån. Men om jag sticker härifrån vet jag inte om jag kan komma tillbaka. Mamma vill att jag ska flytta till henne men jag klarar inte av att förlora allt jag har. Inte i en situation som den här. Mitt liv är här och inte i Torsby.

Jag vet fortfarende inte om nyckeln kommer passa i låset imorgon när jag kommer "hem". Han sa trots allt att han skulle byta lås. Han ville inte ha mig kvar.

Folk ställer hela tiden frågan "hur ska vi lösa det här?". Men jag har inga svar. Om jag fick bestämma skulle jag vilja bo i en egen lägenhet eller något här i sysslebäck. Det är trots allt bara ett halvår kvar tills jag ska flytta till karlstad och bo där alldeles ensam. Så varför skulle jag inte klara och bo ensam nu ?

Jag vet att socialen aldrig skulle tillåta det. Att dom skulle vilja att jag skulle bo hos kompisar. Men ett halvår där jag bor hos någon utav mina kompisar funkar inte. Jag kan inte förklara det men det gör helt enkelt inte det.

Och jag kan säga att jag inte tror på den jävla socialen för fem öre. Anmälningar har kommit förut och inte en jävel har hört av sig. Nu på, 2 veckor ? Eller var den nu än är. Så har jag inte heller hört något. Visst det är inte lång tid. Och mitt fall är antagligen inte viktigt nog för att bli högt prioriterat. Men va fan. Jag är på väg ner och kommer inte ta mig upp. Jag behöver för fan hjälp!

Kommentarer
Postat av: -linn runnelid

:'/ <3<3

2010-11-08 @ 17:41:21
URL: http://sweetshoes.blogg.se/
Postat av: idis

loveu <3

2010-11-08 @ 21:31:25
URL: http://idaessk.blogg.se/
Postat av: Emma

<3

2010-11-15 @ 21:04:21
URL: http://znuttisen.devote.se/
Postat av: Elin

Vet ju inte vad nåt handlar om, men det är i alla fall sjukt trist att höra. Har ju själv tänkt bli en soc.kärring och att veta att mina förhoppningsvis blivande arbetskamrater inte gör sitt jobb känns hemskt. Kommer jag klara av att göra ett bättre jobb?

Hör av dig om du vill bolla/häva ur dig....

-Elin

2010-11-23 @ 19:48:00
URL: http://litenelin.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback