Söndag 24 Oktober 22.31

2010-10-24 @ 22:47:10
Att drömma stort.

Börjar och känna pressen nu. Att det faktiskt är dags och välja vad jag ska gå på gymnasiet. Och det faktum att jag är tvungen och välja ganska snart (pga matteböcker) är verkligen inte lätt ! Jag har alltid haft lätt för mig och lära. Jag har aldrig behövt försöka under skolåren men nu iår har jag bestämt mig för att jag ska det. Jag ska inte behöva sitta där och tänka att saker och ting inte kommer bli som jag vill bara för att jag inte la ner mig i skolan när jag faktiskt skulle kunnat.

Man kan i stort sett säga att jag varit bra på det mesta jag tagigt mig an. Jag är estetiskt lagd och har näst intill fotografiskt minne. Men att vara bra på mycket känns ganska meningslöst och man inte har något som man brinner för. Musiken var en passion men när jag insåg att det aldrig skulle leda till en framtid slocknade intresset. Och nu står jag här, helt jävla förvirrad och har inte en aning om vad jag vill

Men det finns en sak som jag vill. Jag vill kämpa för en bättre värld. Där samhället börjar inse att en människa inte är sämre bara för att den inte är som en själv. Jag skulle vilja föreläsa om människors rättigheter. Jag skulle vilja hjälpa andra som har det svårt att våga ta steget eftersom att jag tror jag skulle vara kapabel till det i och med all skit jag gått igenom. Som sagt, jag skulle vilja hjälpa världen !

Men det finns väl inget jag-vill-göra-världen-till-en-bättre-plats-program ?

Kommentarer
Postat av: ida

grattis till första uppdateringen på flera år :))

2010-10-25 @ 09:04:49
URL: http://idaessk.blogg.se/
Postat av: Gammelman

Hej!



Har precis läst igenom vartenda inlägg på din blogg, och vill bestämt meddela att jag gillar den, och framför allt dig! :)

Du är SMART, STARK och VACKER! Och du kommer att gå långt, det vet jag, vilken väg du än väljer.



Läste nyss (på FB) att du ska samla ihop till en volontärresa och jag vill gärna hjälpa dig på traven, behöver ett kontonummer dock.

Nej, jag försöker inte lura dig på något vis, utan vill bara hjälpa en medmänniska som verkar värd att hjälpas. :)

2010-10-27 @ 02:44:15
URL: http://blotärtoppen
Postat av: AnnahBjör

ida; tackar :D

gammelman; tack för visat intresse men det är en lång tid kvar tills dess eftersom att kontot för en volontärresa för tillfället ligger på noll och där med är det svårt att garantera att det blir någon resa:p Men om detta nu skulle vara seriöst så är det bara och följa bloggen för det ploppar säkert in något inlägg då resan närmar sig :)

2010-10-27 @ 23:00:04
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback