Någon dag, någon tidpunkt.

2011-01-05 @ 00:53:37
Livets regelbok.

Det finns en mängd oskrivna lagar i vårtsamhäll som vi alla troget följer och de jubelidioter som väljer att inte göra placerar vi i facket outsiders. Det finns bestämmelser för när, var och hur vi ska leva våra liv.

Vi förväntas alla sakffa villa, gubbe, två ungar, volvo och hund. Dag ut och dag in ska vi gå till samma arbetsplats med ett leende på läpparna och uppleva världen kan vi göra genom tv rutan.

Den del utav våra liv som antagligen är mest planerad är nog hur våran livspartner ska trollas fram och hur denne gestalt ska vara utformad. Som tjej får du inte skaffa dig en yngre kille och vise versa. Killen får dock heller inte vara för gammal. Du och din livspartner måste tillhöra ungefär samma samhällsgrupp och det är mannen som ska ta hand om sin kvinna.

Ja, jag tror ni fattat vilket spår jag är inne på och alla vet precis hur dessa oskrivna regler lyder. Mesta delen av er lever trotts allt redan efter dem. Och jag har bara en sak och säga, fuck this shit. Jag önskar jag kunde radera allt skit som finns i min hjärna och uppleva världen utan fördommar. Go my own way liksom...

Satsar i varje fall på en coast to coast tur à la usa så fort jag gått klart skolan :) Hoppas ödet står på min sida...

Kommentarer
Postat av: Antarktis

Otroligt bra skrivet, du är en vaken människa helt klart :)

2011-01-05 @ 15:10:11
Postat av: Emma

Jag blir med ! (:

Håller med det du skriver, varför ska allt vara som alla vill för, ändrar man på sej så e de som att man e dum i huvet :/

2011-01-05 @ 22:43:17
URL: http://znuttisen.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback