Måndag 21 December 15.34

2009-12-21 @ 15:54:20

Me, myself and I.

Sitter här och göra verkligen ingenting. Funderar på och flytta bloggen till en annan adress eftersom att den här är cp och jag orkar inte fixa allt. Funderar på och leta fram lite banan lådor och packa ner massa saker. Funderar på om ja ska packa ner kläderna redan eller om jag ska vänta och ja, som ni ser så har ja en liten funderarstund just nu. Och sen finns det en sak till som ja funderar på, eller egentligen har jag redan funderat klart på det. Har bestämmt mig för att lägga ner mig i skolan nästan termin. Gjorde inte det den här terminen så med betygen ja har nu kommer ja inte in där jag vill. Har hela terminen sagt att ja ska lägga ner mig, imorgon. Och det vart istället aldrig. Har faktiskt försökt läsa till prov men har aldrig blivit så att jag gjort det direkt. Har suttit med böckerna kanske en kvart och sen har ja gett upp. Engagerar mig inte på lektionerna heller. Men nästa termin SKA jag det. Ska inte bara sitta och göra ingenting på slöjden, ska försöka göra så mycket som ja kan på hemkunskapen, jag ska visa fram att jag faktiskt har talang när det gäller bild och jag ska engagera mig under idrotten. Det är dom grejerna som ja fixar hur lätt som helst med bara lite viljestyrka men sen måste jag även lägga ner mig och läsa till so-proven och sen träna på faktan till engelska proven, har fan alla rätt på allt utom fakta delen. Nej, nästa termin ska ja skärpa mig, ja lovar.
Sen ska vi tydligen skriva ett föredrag under lovet också :s Och jag har verkligen ingen aning om vad det ska handla om. Ämnen som ja funderat lite på är...

Självförtroende
Ätstörningar
Svält
Hemmlösa
Fattigdom

Och visst, det kanske är bra ämnen men ja blir verkligen depprimerad av att skriva om sånt. Känns som om att det börjar bli så himla uttjatat. Alla tjatar om alla miljoner problem som finna i världen men ingen gör något. Och när någon faktiskt fösöker göra något är det allt för få som hoppar på och hjälper till. Jag personligen föredrar och lägga krut på de problem som finns här i sverige som till exempel alla hemlösa, alla som kämpar för att ha råd med mat för dagen och ja, ni fattar. Men sen finns det dom som hellre lägger krut på dom som har det sämre än oss. Men egentligen, har dom hemlösa i afrika det sämre än dom hemlösa i sverige? Aja, ifall någon har förslag på ämne till ett föredrag kan ni gärna säga till (:

/Annah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback