Fredag 16 Oktober 01.09

2009-10-16 @ 01:58:52
Liten ordlista.

Cp - Cerebral pares, förlamning på grund av medfödd eller tidig hjärnskada.
Detta är inte något man är då och då utan det är en permanent sjukdom. Idiot är det ord som cp oftast blandas ihop med i dagligt tal vilket är ett ganska kränkande misstag.
Hora - Sedeslöst levnadssätt. För alla okunniga människor som inte lärt sig detta ännu är en hora är någon som säljer sin kropp till andra män/kvinnor oftast i sexuellt syfte. (Denna någon behöver inte vara en kvinna som alla fördomsfullt nog tror) Det är med andra ord INTE en person som har haft många sexpartners. Lär er någon gång för i helvete!
Slampa - Lösaktig. Slampa är det ord som man SKA annvända i de fall som dom flesta annvänder hora. Inte för att det är spciellt snäll att kalla någon slampa men det är trots allt en åskit En "slampa" är alltså någon som är lösaktig av sig, och har i de flesta fall haft många sexpartners. Denna någon behöver inte heller vara en kvinna.
Mongo  - ? För det första är inte ens mongo ett ord men visst, det annvänds i dagligt tal. Men antingen heter det mongolid eller mongoloid. En mongolid är en människa utav folkslaget mongolider(na) vilket infattar infödda i Sydöstasien, Östasien, Centralasien, Nordasien, eskimåer samt indianerna i Amerika. Och mongoloid är en människa som är född med tre utav kromosomen 21 istället för två som är det "normala" vilket i sin tur leder till handikapp. Personligen tycker jag att det är väldigt kränkande mot dessa personer att annvända ordet mongo som en förolämpning.
Idiot - Okunnig människa. Även detta en åsik och därmed ett ord som är fritt fram att annvända.
Dampbarn - ? Själva ordet dampbarn finns egentligen inte men slår man upp ordet damp i en ordbok får man förklarningen hyperaktivitetssyndrom vilket räknas som en sjukdom. Och för att någon ska kunna räknas in i facket med människor som har damp ska denna person ha blivit diagnostiserad av en LÄKARE inte en kompis. Även detta ord anser jag är kränkande att annvända som en förolämpning.
Neger - Person med mörk hy. Alltså, neger är inte ett skällsord eller någon form utav förolämpning. Att vara neger är något helt naturligt så sluta annvända det för att tracka ner på folk. En person som kallar en icke mörkhyad för neger måste ja ha något fel i huvudet :s Ärligt! Ännu ett ord som är kränkande att annvända som en förolämpning.
Emo - ? Finns tyvärr inte med i ordlistan men om det gjorde kan jag garantera att det inte skulle förklaras svarthårig person som skär sig eftersom att emo är en musikstil och inget annat!

Annledningen till detta inlägg är att jag inte står ut med alla okunniga människor som konstant annvänder sig utav ord som dom egentlign inte vet vad dom betyder. Och något som slog mig är att nästan alla dessa "förolämpningar" egentligen är helt naturliga fenomen som vi påstår att andra i vår omgivning är/har för att tracka ner på dom. Om vi slutade annvända dessa ord som skällsord kanske det inte skulle betraktas lika fel att faktiskt vara handikappad eller lida utav damp eller något liknande. För det är trots allt inte fel! Så jag vill bara säga, ge fan i och annvända er utav ord som ni egentligen inte vet vad dom betyder!

/Annah 

Kommentarer
Postat av: emelie

hahaha, seriöst annah, skaffa ett liv äru snäll. Så du tror inte jag vet va all denna skit betyder elr? omg.

+ att du är inte tuff på nått vis för att du sitter å tar text från internet & sen lägger in på bloggen så att folk ska tro att de är du som skrivit, så jävla genomskinligt. Du vet väl inte ens själv va de betyder om du inte skulle tatt de fårn internet.

haha, så jävla omogen.

2009-10-16 @ 12:38:57
URL: http://emelierunnelid.devote.se
Postat av: emelie

btw, du sitter å skriver samma skit till andra oxå. Så lägg ner gumman :)

2009-10-16 @ 12:40:57
URL: http://emelierunnelid.devote.se
Postat av: emelie

btw, du sitter å skriver samma skit till andra oxå. Så lägg ner gumman :)

2009-10-16 @ 12:41:14
URL: http://emelierunnelid.devote.se
Postat av: linnnn

haha, emelie xD .. mongo betyder igentligen ingenting, mongolid och allt sånt skit betyder massa.. men ordet mongo andvänder nästan alla, och jag tar de då INTE som kränkning, de är typ som ett 'skämtord' inget kränkningsord :s

2009-10-16 @ 14:57:41
URL: http://theredeye.blogg.se/
Postat av: AnnahBjör

Emelie; Lilla gumman, har ja skrivit att ja menade dig ?(: Menade bara dig på en utav grejerna men du tar ju åt dig utav hela skiten du och ja har inte kopierat från google för det är mamma som lärt mig för hon jobbar med sånt. Men du får väl ta åt dig om du vill.

2009-10-16 @ 17:05:03
Postat av: emelie

just de annah, inse nångång du är inte bäst. Haha, du sitter å skriver massa saker som du själv inte ens vet va de betyder & så säger du att vi inte vet va de betyder. Haha, du har väl inte ens hört ordet mongo förut, och precis som linn säger, de ä inte ens ett ord. Utan de är ett 'uttryck' som nästan alla använder & de är inte kränkningsord! Inse gumman, bara för att du tror du är bäst och kan allt så är de inte så :)

2009-10-16 @ 17:53:50
URL: http://emelierunnelid.devote.se
Postat av: AnnaBjör

Va har ja skrivit som ja inte ens vet vad det betyder nu också?

Mongo - ? För det första är inte ens mongo ett ord men visst, det annvänds i dagligt tal. Men antingen heter det mongolid eller mongoloid. En mongolid är en människa utav folkslaget mongolider(na) vilket infattar infödda i Sydöstasien, Östasien, Centralasien, Nordasien, eskimåer samt indianerna i Amerika. Och mongoloid är en människa som är född med tre utav kromosomen 21 istället för två som är det "normala" vilket i sin tur leder till handikapp. Personligen tycker jag att det är väldigt kränkande mot dessa personer att annvända ordet mongo som en förolämpning

Den första meningen lyder, "för det första är inte ens mongo ett ord men visst, det annvänds i dagligt tal". Där är det alltså jag som skrivit att mongo inte är ett ord. Och sen står det att jag tycker att det är kränkande mot de personer som faktiskt är "mongo" att vi annvänder det för att förolämpa andra. Läs vad som står för i helvete innan du klagar :s

2009-10-16 @ 23:46:54
Postat av: AnnahBjör

Linn; återigen, ja har skrivit att det är kränkande mot de personer som faktiskt är "mongo" att annvända det för att FÖROLÄMPA andra. Och ifall det är ett skämt ord eller inte beror helt på sammanhanget och vem man säger det till. Samma sak som ifall jag säger TJOCKIS! till dig, då tar du inte illa upp men om jag skriker tjockis till någon som jag inte känner eller kallar någon som jag bråkar med tjock är det inte speciellt ovanligt att den tar illa upp. Så det behöver inte alls vara ett skämtord.

2009-10-16 @ 23:49:50
Postat av: ida

alltså sorry men OMG! ingen av er beter er värst moget mot varandra :p asså, emelie & anna x)

och mongo betyder faktiskt mongolid jag håller helt klart med dig där anna! duktig flicka skriver bra :*

2009-10-17 @ 17:40:50
URL: http://iissies.blogg.se/
Postat av: AnnahBjör

Ida; Hehe :* Fattar inte varför emelie fick sån damp, skrev aldirg att ja menade henne xD

2009-10-17 @ 18:50:58
Postat av: linn

men mongo är ju inget ord! och ja.. jag fick de av min syster som säger men mongo! eller ngt, jag tror inte hon menar mongolid eller ngt liknande, de är ju bara så man säger, inte tar jag de som ett kränkande ord, men däremot tar jag tjockis som ett kränkande ord. men mongo kallar väl alla varann? vafan, de är ingen förkortning av mongolid heller, de är bara ett ord som ngn har kommit på.. inte ens min syster kan komma på att de ordet betyder ngt!

2009-10-21 @ 23:21:33
URL: http://theredeye.blogg.se/
Postat av: Troll

Att sitta vid datorn och lägga ut det på din blogg kommer iaf inte göra någon jävla skillnad, din dumme fan haha

2012-03-09 @ 15:02:50
URL: http://www.troll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback