Tisdag 6 Oktober 21.52

2009-10-06 @ 21:36:20

Abel to give up.

Vill skriva om något meningsfullt. Som folk faktiskt finner intressant och läsa. Men jag vet inte vad jag skulle skriva om i sånna fall. Skulle kunna skriva ner lite utav dom där "djupa tankarna" som jag har i skallen. Bara för och få fokusera på något annat en stund.

Hade i alla fall tänkt skriva ner lite utav mina åsikter om det här med att det i dagens samhälle är näst intill omöjligt att betraktas som individ. Alla dömer en genom vilka man umgås med, vart man bor, vilket kön man har, hur man ser ut mm. Men varför är det så, varför kan man inte bli värderad utefter den man är innerst inne? Visst, ja bedömer också personer utefter dom här faktorerna eftersom att jag fått lära mig sen jag var liten att det är okej att kvinnor får lägre lön (det kanske hör mer till diskriminering men i alla fall). Att personer med utländskt utseende, speciellt killar antagligen är kriminella. Att en person som är fet är "äcklig" och ja, ni fattar... Alla dessa fördomar som vi får inprintade i skallen redan från barnsben. Och att ändra på dom är inte det enklaste. När man skapat sig en åsikt om någonting står man oftast fast till den. Och det här med att en kille som, ursäkta ordvallet, satt på 50 brudar är enbart cool och en tjej som haft sex med 50 killar är en smutsig slampa som borde brinna i helvetet. Vart ligger logiken bakom det? Svaret är ingenstans, för den finns inte. Men om någon nu skulle anse att detta är logiskt kan den väl ta och förklara det för mig. Satt och diskutera det här med ett par killar för ett tag sen och svaren jag fick var, ganska idiotiska. "Men det bara är så, killar klarar sig inte utan sex. Vi måste sätta på någon då och då!" Liksom, va fan? Det där handlar om personlighetsdrag, inte kön. Det finns killar som måste ha sex oftare än andra men det finns även tjejer. Men det är tydligen inte lika accepterat att vara en kåt tjej! Fattar ärligt talat inte varför det är så här.  Åt helvete med fördommar!

/Annah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback